Jednym z najważniejszych urządzeń diagnostycznych nowoczesnego warsztatu samochodowego jest hamownia. Istnieje kilka ich rodzajów, jednak najbardziej uznane w świecie motoryzacji są hamownie obciążeniowe (podwoziowe). Ten rodzaj diagnostyki pozwala na precyzyjne odzwierciedlenie warunków drogowych, dobierając w odpowiedni sposób obciążenie hamulca.
Co uzyskujemy dzięki hamowni obciążeniowej?
Pomiar na stanowisku rolkowym jest odzwierciedleniem czasu, jakiego potrzebuje samochód do osiągnięcia maksymalnej prędkości na danym biegu w warunkach drogowych. Wynik tego pomiaru jest bardzo ważny, ponieważ to jedyny sposób poprawnej regulacji silnika w samochodzie.
Najważniejsze są odpowiednie warunki pomiaru silnika
Czego potrzebujemy do uzyskania prawidłowych danych? Przede wszystkim odpowiednich warunków, w których mierzy się osiągi naszego pojazdu. Hamownia obciążeniowa idealnie sprawdza się podczas dokonywania pomiarów silnika, ponieważ umożliwia osiągnięcie pełnej mocy i momentu obrotowego napędu. Równie ważny jest sposób budowania ciśnienia doładowania oraz osiągnięcie wyników parametrów towarzyszących, jak najbardziej zbliżonych do rzeczywistych i prawdziwych danych.
Jakie są kluczowe elementy stacji diagnostycznej?
Wykorzystując nasze 10-cio letnie doświadczenie, opracowaliśmy sposób badania silnika oparty o hamownię obciążeniową MAHA LPS3000, budując w ten sposób jedno z najlepszych laboratoriów pomiarowych.
Co wchodzi w skład stacji diagnostycznej? Oprócz hamowni podwoziowej, jednym z kluczowych elementów jest nawiew. Jego główna funkcja to zabezpieczenie silnika przed uszkodzeniem podczas badania samochodu oraz dostarczenie odpowiedniej ilości powietrza potrzebnego do stworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo-powietrznej. Proces ten umożliwia dokładne zbadanie zapotrzebowania silnika samochodu na ilość powietrza. Nasza pracownia diagnostyczna wykorzystuje dwie potężne turbiny nawiewowe, które w ciągu godziny są w stanie dostarczyć blisko 90 000 m3 powietrza. Pozwala to uzyskać odpowiednią cyrkulację, ponieważ powietrze w pomieszczeniu pomiarowym wymieniane jest 12 razy na sekundę.
Hamownia obciążeniowa MAHA LPS3000 to jedno z najbardziej docenianych urządzeń diagnostycznych w Europie. Uzyskała aprobaty większości producentów samochodów. Wykorzystywana jest również przez uczelnie techniczne, jako sprawdzone źródło danych pomiarowych.